مراسم تودیع و معارفه ای که بی سرو صدا برگزار شد

سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه معرفی شد

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: بعد از ظهر امروز تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه با حضور معاون اداری مالی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد برگزار شد.
سید رضا گلشن در این مراسم با تقدیر از حجت الاسلام حسن ولی به عنوان سرپرست سابق این اداره در ابرکوه، از وی به جهت تلاش های بسیار و ارزنده انجام شده در راستای احیای موقوفات تقدیر نمود.
حجت الاسلام مجیدکرمی نیز در این مراسم، ضمن تقدیر از تلاش های مسئول سابق اوقاف ابرکوه که باعث احیاء اوقاف و همچنین فرهنگ سازی در این زمینه شده است تقدیر نمود و از مسئولان خواست چون گذشته با سرپرست جدید نیز همدلی و همکاری داشته یاشند.
وی همچنین تلاش در زمینه امامزادگان و احیاء موقوفات را از مهمترین برنامه های اوقاف ذکر نمود و اظهار امیدواری نمود که سرپرست جدید اوقاف این شهرستان نیز مانند گذشته بتواند در این راستا و با همکاری دیگر مسئولان شهرستان گام های مثمر ثمری بردارد.
مسلم فلاح زاده نیز با اذعان به این مطلب که پست ها ماندگار نیست ، خدمت را مهمترین رمز ماندگاری افراد دانست.
معاون فرماندار ابرکوه خاطر نشان ساخت که، می بایست تلاش همگی در راستای اعتلای نظام اسلامی و ایران اسلامی رقم بخورد.
حجت الاسلام رسول علیخانی نیز در این مراسم، با بر شمردن برخی از فعالیت های گذشته خوداظهار داشت:با توجه به این که خود را سرباز رهبر می دانیم، در زمینه های اوقاف نیز رهنمودهای ایشان، از جمله تبدیل شدن امامزادگان به قطب های فرهنگی را نصب العین قرارخواهیم داد.
سرپرست جدید اداره اوقاف ابرکوه خاطر نشان ساخت : با وحدت تمام مسئولان می توان بسیاری از کارهای بزرگ فرهنگی در شهرستان را پوشش داد و این اداره در حد توان خود، یاری رسان دیگر عزیزان مرتبط به امور فرهنگی خواهد بود.
حجت الاسلام حسن ولی نیز با اظهار این مطلب که کار در اوقاف بسیار سخت و دشوار است از مسئولان خواست مسئول جدید اوقاف را در تمام زمینه ها یاری دهند.
سرپرست سابق اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه، همچنین از همدلی های مسئولانی که در طی این مدت اوقاف را یاری رسانده اند قدر دانی نمود.
رئیس دانشکده پیراپزشکی ابرکوه، ر که به صورت اتفاقی در این جلسه حضور یافته بود با تشکر از همکاری صمیمانه سرپرست سابق اوقاف شهرستان در زمینه های مختلف از جمله آموزش و پرورش که وی سابق بر این در آنجا به خدمت می پرداخت و دانشکده پیراپزشکی خواستار همدلی و همراهی مدیریت جدید اوقاف شهرستان با این برنامه ها شد.
علمدار دادبین پور با ابراز این مطلب که متأسفانه برگزاری مراسم تودیع و معارفه بدین شکل، مدتی است که در ابرکوه رونق یافته و در طی چند سال گذشته به صورت یک رسم در آمده است، خواستار برگزاری مراسم های شایسته در این زمینه شد.
وی با یاداوری این مسئله که در مراسم تودیع و معارفه آموزش و پرورش ابرکوه نیز به عنوان یکی از این مراسم،آنچه که شایسته بود انجام نشد، بی اهمیت دانستن مراسم تودیع و معارفه ها را کاری پسندیده از جانب اسلام ندانست.
دادبین پور خاطر نشان ساخت که تقدیر و تشکر شایسته و معرفی مناسب تر افراد جدید با عث ایجاد همدلی و همچنین ایجاد زمینه های مناسب تر فعالیت ها خواهد شد.
در این مراسم، حجت الاسلام رسول علیخانی به عنوان سرپرست اداره اوقاف معرفی و از زحمات حجت الاسلام حسن ولی قدر دانی شد.
علیخانی قبل از این در بخش فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مشغول به کار بوده است ، ولی نیز در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد به خدمت مشغول خواهد شد.

قابل ذکر است که از جمله اقدامات ارزنده حجت الاسلام ولی می توان به احیاء قنات نقی آباد با وجود خشک شدن حدود 10 حلقه قنات ظرف چند سال گذشته که خوشحالی کشاورزان را به دنبال داشته است، ساخت پاساژ امامزاده احمد با و جود نزدیک به 14 سال بلاتکلیفی و تبدیل شدن به زباله دانی با توجه به قرار داشتن در بهترین نقطه شهر ابرکوه، حل مشکل دسترسی به امامزاده شهیدان که خواسته مردم شهرستان بود و آسفالت نمودن آن اشاره نمود.
حجت الاسلام ولی همچنین به اذعان بسیاری از مردم، اداره اوقاف شهرستان را، که تقریبأ از بدو امر تا زمان مسئولیت وی، در خمودی به سر برده بود، احیاء نمود و فرهنگ سازی در زمینه احیای موقوفات را با درج اخبار و گزارش و اعلام اسامی موقوفات، همچنین مراسم مذهبی در امامزادگان و برگزاری مسابقات فرهنگی همچون مسابقه بزرگ پشت پرده وهابیت که با استقبال بسیار خوب شهروندان روبرو شد، دنبال می نمود.

به گزارش خبر نگاریزدفردا، این مراسم بدون حضور مسئولان ادارات و تنها با حضور معاون فرماندار و چند تن از مسئولانی که برای انجام امور خود در فرمانداری حضور داشتند برگزار گردید.همچنین امام جمعه ابرکوه نیز با عدم اطلاع از معرفی سرپرست جدید اوقاف و در حالی که عازم یزد بود، با اندکی تأخیر و قبل از مراسمی که در آخرین لحظات در فرمانداری برنامه ریزی شده بود ودر محل دفتر خود، با کسانی که از یزد به جهت معرفی سرپرست جدید در ابرکوه حضور داشتند دیدار نمود.
  در این مراسم،خبرنگار ما نیز ،  با پیگیری شخصی ، موفق به مطلع شدن از این تودیع و معارفه شده بود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا